Καλέστε με στο SKYPE

Γ. Παπανδρέου 17 - Ηράκλειο, t: 2811 113681 - 6946253300

Μυλωνογιάννη 23 - Χανιά , t: 2821 1117046974394497

Γιατί κάποιες φορές γίνομαι επιθετικός; Πώς μπορώ να ελέγχω τον θυμό μου;

Αρκετές φορές έχουμε βρεθεί σε σύγκρουση με πρόσωπα του στενού οικογενειακού μας περιβάλλοντος είτε με άλλα άτομα που συναναστρεφόμαστε στην καθημερινότητά μας, (πχ εργασιακό χώρο, σχολείο κτλ) διότι αισθανθήκαμε:
► το αίσθημα αδικίας, προσβολής, ντροπής, υποτίμησης, ταπείνωσης, νιώσαμε ότι ο άλλος καταπατά τα δικαιώματά μας και αισθανθήκαμε αδύναμοι να υπερασπιστούμε το δίκιο μας.
► εκδηλώνουμε τον θυμό μας με επιθετική παρορμητική συμπεριφορά (λεκτική, μη λεκτική ή σωματική),ανεξέλεγκτες εκρήξεις οργής, ακραίες πράξεις βίας ή φθοράς.

Τρόποι αντιμετώπισης επιθετικής συμπεριφοράς

► πρέπει να αποδεχτούμε ότι ο θυμός/εκνευρισμός είναι μια φυσιολογική αντίδραση για καταστάσεις που μας ενοχλούν ή μας έχουν πληγώσει. Όλοι αισθανόμαστε θυμό κάποτε. Όσο καλύτερα καταλαβαίνουμε το θυμό που μας κυριεύει τόσο καλύτερα μπορούμε να χειριζόμαστε εποικοδομητικά μια κατάσταση και να τον χρησιμοποιούμε ως σύμμαχο για νέες επιτυχίες
► με τον σωστό τρόπο διαχείρισης και τον διάλογο για αυτό που μας ενοχλεί μπορούμε να μετριάσουμε το συναίσθημα μας και να βελτιώσουμε την σχέση μας με το πρόσωπο που μας δημιουργεί ένταση. Είναι σημαντικό ιδιαίτερα εάν πρόκειται για άτομα που βλέπονται μεταξύ τους συχνά, το πρόβλημα να ξεκαθαρίζεται και να επιλύεται
► να προσπαθούμε να μην χάνουμε τον αυτοέλεγχο λόγω θυμού, να διατηρούμε την ψυχραιμία μας, διότι ο ανεξέλεγκτος θυμός και η επιθετικότητα βλάπτουν την ψυχική και σωματική μας υγεία. (Πχ. μπορεί να καταστραφούν ερωτικές σχέσεις, φιλίες, εργασιακές σχέσεις, να πληγωθούν άνθρωποι ή ακόμη να χαθούν ζωές. Στην σωματική μας υγεία μπορεί να προκαλέσει πονοκέφαλο, κατάθλιψη, υψηλή πίεση, έκζεμα, πόνο κοιλιάς, αϋπνία, καρδιακή προσβολή, εγκεφαλικά επεισόδια ,έμφραγμα, συναισθηματική υπερφαγία).
► ανεξάρτητα από την διαφορετική ένταση που βιώνει ο κάθε άνθρωπος όταν θυμώνει/εκνευρίζεται, σημαντικό είναι να καταλαβαίνουμε τους λόγους για τους οποίους θυμώνουμε. Δεν πρέπει να ξεχνούμε ότι η αϋπνία, η κούραση και η εξάντληση αυξάνουν τη νευρικότητα, την ευερεθιστικότητα και μας κάνουν πιο ευάλωτους σε ερεθισμούς που οδηγούν σε θυμό
► όταν θυμώνετε δώστε στον εαυτό σας χρόνο. Μην αντιδράτε άμεσα χωρίς δεύτερες σκέψεις και μην ενεργείτε ποτέ βεβιασμένα. Ο θυμός δημιουργεί αδυναμίες και εμποδίζει τις σωστές σκέψεις. Η ηρεμία επιτρέπει καλύτερες αποφάσεις. Όταν χαλαρώσετε και μετά επανεξετάσετε μια κατάσταση που σας αναστάτωσε και σας προκάλεσε θυμό, πολύ συχνά θα διαπιστώσετε ότι τα πράγματα είναι διαφορετικά από ότι τα είδατε αρχικά
► για να εκτονώσετε την ένταση σας όταν νιώθετε θυμωμένοι προτιμήστε να κάνετε κάτι άλλο, για παράδειγμα να χτυπήσετε ένα μαξιλάρι ή κάποιο άλλο αντικείμενο. Ακόμα, θα σας βοηθήσει ένας περίπατος ή απλά με το να καθίσετε ήρεμα σε ένα ήσυχο περιβάλλον.H μουσική που σας αρέσει, το διάβασμα ενός βιβλίου, ο κινηματογράφος, ένα χαλαρωτικό μπάνιο, το κολύμπι και η γιόγκα είναι δραστηριότητες που επιτρέπουν τη χαλάρωση.
► η επίσκεψη σε κάποιον σύμβουλο ψυχικής υγείας θα σας βοηθήσει να βρείτε τρόπους για να υπερνικήσετε την αρνητική ενέργεια του θυμού και τα συναισθήματα που σας δημιουργεί .

Καργάκης Εμμανουήλ

Ο Καργάκης Εμμανουήλ και οι συνεργάτες του εργάζονται στα γραφεία τους σε Ηράκλειο & Χανιά Κρήτης, παρέχοντας Γνωστική Συμπεριφορική  Ψυχοθεραπεία και Συμβουλευτική εφήβων και ενηλίκων. 

 

Επικοινωνία

Γ. Παπανδρέου 17, Ηράκλειο
    2811113681, 6946253300
 
Μυλωνογιάννη 23, Χανιά
    2821111704, 6974394497

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

9.00 am to 9.00 pm

Lat: 35.331749 | Long: 25.138443

banner